Alone

Assalamualaikum blogers. 

Setiap manusia di dunia ni, tanak rasa keseorangan. Sebab bila kita keseorangan, macam2 yang kita rasa. No one likes feel forever alone. Kadang2 someone tu, dalam kehidupan dia, nak ada gf/bf. Tanpa bf/gf hidup dorang tak lengkap, takde makna. Sedangkan mereka ada kawan2, family dan lain2. But sometimes ada juga yang perlukan family dalam hidup dorang. Orang kata utamakan keluarga. But bila jumpa seseorang yang istimewa, mesti keluarga di ketepi kan juga. Ada yang perlukan kawan dalam hidup. Best friends, sahabat, kawan baik macam2 lah panggilan. Sampai sanggup bersusah payah untuk sahabat atau kawan baik dorang. Everyone has their own stories. Its call life journey. Kadang2 dalam hidup seseorang tu, dia penah jadi seorang playboy terhebat, penah jadi seorang pencipta lagu terkenal, penah jadi seseorang yang di hormati ramai dan macam2 lagi. Ada yang rasa sepanjang kehidupan yang di alaminya sangat indah dan dah rasa macam2 pengalaman dalam hidup dia. Ada family, ada kawan, ada sahabat, ada kekasih, dan ada segalanya. But i'm not. I don't have it. Not all it all. Sometime's i feel so jelous to them. But what can i do? Kill them? Fuck them? Destroy them? No dammit its useless. Kadang2 aku rasa kenapa kehidupan aku malang sampai macam ni sekali. Apa salah aku sampai aku tak merasa kebahagian dari family aku sendiri. Aku tak pernah rasa kasih sayang ayah dan ibu aku sendiri. Aku tak pernah jumpa dan tahu siapa ayah kandung aku. Pernah kah dia azankan aku bila aku di lahirkan di dunia ni? Apa kesilapan arwah mama aku sampai dia tinggalkan kami. Susah payah arwah mama besarkan aku, untuk jadi anak yang berguna, but aku tak hargai semua tu. Di hantar ke sekolah, aku tak pergi. Baliknya melepak, buat benda bukan2. Tapi alhamdulillah, tak penah aku sentuh dadah rokok. Aku tak pernah rasa kasih sayang arwah mama, sebab kami kadang2 tak ngam. Hal kecik pun boleh bergaduh. Sampaikan aku fikir betul ke aku ni anak mama? Yes i am, anak zainab binti hamat. Benci dan marah macam mana seorang ibu pada anak, dia tetap sayang anaknya. Aku tak pernah hargai arwah mama semasa dia ada, tak pernah beri yang terbaik, tak pernah dapat balas jasa langsung kat arwah mama. Sekarang, mama dah kembali kepada Allah, tinggal aku je sorang2. Ada adik tiri pun, sama je, tak penah ngam. Selalu gaduh. Aku pun tak penah amik tahu pasal adik aku sendiri. Mungkin kami berlainan bapak, tapi dia satu2 nya darah daging aku yang tinggal. Tapi kenapa aku tak boleh nak amik berat pasal dia? Kenapa? Aku betul2 manusia yang tak berguna. Abang yang tak guna, anak yang tak guna. Aku gagal, seorang yang gagal dalam hidup. Kerja bertahun2 tapi apa pun tak dapat. Orang lain dah maju ke hadapan, dah berjaya. Jangan katakan gagal dalam hidup, gagal menjadi anak dan abang yang bagus, tapi gagal menjadi seorang teman, sahabat, kekasih yang bagus. Aku gagal jadi seorang kekasih yang bagus kepada wanita yang aku sayang sangat2, walaupun dia masih muda, tapi aku sayang dia sepenuh hati. Tapi aku tak jaga hati dia dengan baik. Sampaikan dia merasa hubungan kami macam hubungan kawan. Maafkan aku, aku gagal jadi kekasih kau yang bagus, aku tak boleh beri apa yang kau mahu. Maafkan aku. Aku selalu mendoakan yang terbaik untuk kau, jika kita jodoh, insyaallah satu masa nanti kita akan bertemu, tapi belom tentu aku seorang yang sempurna pada masa tu, kerana aku seorang yang gagal. Aku doakan ayah kau sihat selalu. Tabahkan hati carrot. Happy birthday. You know, friends is someone important in our life. It doesn't  matter what friends. Fake friends, shit friends, best friends, any friends, we all have friends. And did i have best friends or all of it? Yes, i have. But aku tatau kalau aku ni ada seorang kawan yang betul2 faham siapa aku. No, takde. Atau mungkin aku yang tidak memahami dorang sebagai kawan2 aku. Ya aku rasa begitu. Sampaikan aku bergaduh dengan kawan aku sorang ni, sampai sekarang aku tak bertegur dengan dia. Ntah, tak sependapat perkara, biasalah, aku kawan yang tak berguna, biasalah. Aku malas nak amik kisah dah lepas ni, mungkin aku kawan kau yang ego, sangat ego, dan aku pun ingat kau faham dengan perangai aku, but no. Kau cara kau, aku cara aku, bagi aku kaya bukan segala2 nya. Maaf, mungkin aku bukan seorang sahabat yang baik pada kau. Sorry again. Insyaallah, satu masa nanti, kita akan ok. Maafkan aku kawan. Aku tak pernah jadi yang terbaik buat korang semua. Aku tak pandai amik hati orang, tak pandai bergurau, tak pandai berborak. Sampaikan aku dah segan nak tegur salah sorang kawan twitter aku. Terasa diri aku ni sangat annoying pada korang semua. Aku rasa takdir hidup perjalanan aku ni, sorang2 je kot. No one cares about me anymore. No one. I really2 feel lonely. So thats why, aku rasa aku akan bawa diri dan senyapkan diri dari semua orang lepas ni. When? I dont know. But for sure that's my plan. Hari ni mungkin aku tiada apa2 dan semua orang tidak pandang aku, mungkin juga bila aku dah takde, takde yang kisah. Tapi, biarlah begini. Memang zaman sekarang susah nak jumpa orang yang betul2 ikhlas untuk terima kita dan siapa kita. So, aku akan pergi dari hidup korang. Don't know for how long. Don't know too if you guys remember me again after this. Just hope korang sihat, happy dengan kehidupan korang, thanks guys for everything. Thanks for the good memories that you guys give it to me. I will not forget it. I fall today and no one help me, because when you fall, people will not look who you are but their will laugh at you because you are the loser. But i will back someday with victory. Insyaallah at that time, aku harap korang tak lupa siapa aku yang dahulu. We always stand alone at earth, no one will understand who you are, remember..........


'In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years'
Abraham Lincoln 

No comments:

Post a Comment