Sedas penampar gara2 Ultraman....

Yo selamat malam.

2Hari ni hujan leba gila. Angin pun kuat, petir lagi duk sambar menyambar2. Risau je blackout mekong ni, sakit aku. Then tiba2 aku teringat satu strory masa aku kecik2 dulu. Gara2 tengok ultraman, dapat sebidas penampar dari arwah mama aku. Ok here the story. Masa tu umur aku kalau tak salah 10 rasanya, ntah aku pun lupa tapi aku pasti aku darjah5 masa tu. Darjah5 dulu2 apa yang kau tahu sangat. Gempa bumi pun kau akan fikir macam2 hahaha. Mama dah pesan kat aku "boboy, tutup tv, petir kuat, kang meletup tv tu, kena kau" Bro zaman dulu2 ni mana ada ulangan macam zaman sekarang. Main kat tv, petang dah boleh tengok kat internet. Zaman dulu, aku internet pun tatau apa dia. So aku abaikan apa mama cakap sebab dah syok layan ultraman, hero zaman dulu katakan. Jadi nak di pendekkan cerita, ultraman pun melancarkan hikmat serangan tangannya, petir pun menyambar, dan tv pun meletup. Aku kaku sebentar. Aku berlari pergi kat mama aku, pastu aku cakap "Mama2, tv dah meletup, ultraman tembak tv meletup" sambil menangis2 aku. Aku ingat mama nak peluk aku ke apa, sekali haa hikmat tapak tangan pun sampai ke muka. Berdesing plus tercampak ke dinding kau hahaha. Bertambahlah aku punya menangis. Sejak dari tu, aku tanak lagi dah tengok tv time hujan, lagi2 bila ada petir. Sampai sekarang aku tak penah lupa kisahh ni. Dan duk cita2 pasal mama, aku rindukan arwah mama aku. Mom, i miss you. I miss you so much. Thank you for everything you give it to me. I will never forget it, maaf tak penah menjadi anak yang baik untuk mama. Semoga mama tenang di sana, moga Allah tempatkan mama di tempat orang2 yang beriman, jauh dari seksa api neraka amin. I love you mama :) 


Gara2 tak dengar kata mama aku dan sebab kaulah aku makan penampar hahahahahaha. Kidsss :) 

No comments:

Post a Comment