Chapter1 (Friends)

Assalamualaikum salam jumaat semua selamat pagi :) 


Sebenarnya aku tatau topik apa pun pagi ni nak update blog, just saja2 suka2 nak update. tapi apa guna ada blog jika tidak di update right. well just update what you thinking on your mind. dont waste it, just use it. kegunaan blog kita boleh cerita tentang kisah hidup kita, kisah kawan2 kita, sahabat kita, parents kita, kekasih kita, and sometimes we can share about our enemies. yeahhh musuh pun kadang2 salah satu teman hidup kita kalau tak hidup kita ni always tiada makna. kenapa tiada makna? kerana tiada orang cemburu dengan kerjaya kita, apa yang kita ada, kerana itu kita ada musuh. haters make me famous. itulah ayat yang biasa kita dengar kan? ya betul, bila kita terkenal, ramai yang kenal kita, dah tentu orang akan cemburu. contohnya aku cemburu dengan hafiz AF, sebapnya dia jadi juara AF, juara muzik2, mania and everything tapi aku tak. dia ada rambut afro, aku ada rambut yang kadang2 macam magie yang tak siap masak lagi. dia putih macam cat dinding rumah aku hitam macam bontot kuali. hey hey aku bukan mengutuk diri sendiri but this is just sample. apa? perlu ke nak malu bila diri kita sendiri tak handsome atau hitam gelap macam aku? no2 kau kena bersyukur dengna apa yang kau ada, kerana itu semua kehendak Allah. Allah telah berikan apa yang terbaik untuk setiap hamba2nya. kau ada kaki tangan mulut and everything. and you are just need to say "Alhamdulillah for everything you give to me, and for what i have, thanks Allah" bersyukur dengan apa yang kita ada, jangan merungut. sebap merungut itu salah satu tabiat yang tidak elok, sedangkan kau ada segalanya tapi still merungut and tak puas dengan apa yang kau ada. sebap apa? seabap mulut kita lupa nak ucap "Alhamdulillah". cuba ringankan mulut, tiap perkara kebaikan yang kita lakukan, tiap perkara yang kita dapat, ringankan mulut untuk sebut "Alhamdulillah" insyaallah makin hari hidup kita bertambah baik, rezeki tak pernah berhenti untuk kita, ada saja perkara2 yang baik untuk kita. hidup ni jugak banyak rintangan, halangan, cobaan, dugaan, and macam2lah. kadang2 kita tak duga apa yang terjadi dalam hidup kita. macam aku jugak, aku tak duga yang satu ketika dahulu aku ada keluarga yang bahagia, even they are not truly my family, but i feel that relationship as the family. you know. bila satu persatu di tarik dari hidup kita, kita akan rasa sikit demi sedikit kehilangan mereka. aku kehilangan arwah mama tersayang dari hidup aku and hampir 7tahun sudah pemergian arwah mama. terlalu banyaklah cerita aku and aku tak rasa aku nak cerita pun sory. tapi tak kira apa saja yang kita hilang dari hidup kita, kita kena fikir satu perkara yang tak pernah kita hilang dri hidup kita. that is friendship. memang betul family is no1 dalam hidup kita, no family no kita. tapi kita kena tahu juga, jika kita kehilangan keluarga kita, kawan2 lah family kedua kita. kalau tak percaya fikir sendiri. kawan kita ada sampai ke mati, if jika ada kekasih yang memahami kita sekalipun, jika ada jodoh alhamdulillah, tapi kawan, sampai ke mati, kita tetap akan ada. hari ni kita kenal kawan baru, besok kita kenal lagi kawan baru, lusa kita kenal lagi kawan baru and berikutnya. friends never lost in our life. friends is like colours, rainbow. mesti korang fahamkan. kawan yang sentiasa menyinari hidup kita, dengan pelbagai gelagat, latah, cara dan macam2 lagi. kita tak pernah hilang kawan2 dalam hidup kita. kawan2 sentiasa ada dalam hidup kita. tak kira macam mana kita gaduh, mesra, menangis, dan macam2 tapi mereka tetap ada dengan ada dengan kita. tapi jangan kita lupa kawan lama kita, kerana tiada kawan yang dulu, tiada kawan yang lama. even aku sekarang ada ramai kawan2 dari group SLV (Solonely Vegas) tapi aku tak lupa kawan2 tempat aku membesar CKB (ChowKit Brothers) 6F (Aku, ira, kath, nabila, syafiq, afie) Charlie skuad,Mekong family. sebap kita semua ialah kawan, family, brothers and sisters. we sharing our story together, times, the moments,  dan macam2 lagi. if we dont have friends in our life, we are nothing, nothing. aku pun bukannya seorang kawan yang baik, aku jugak manusia yang lemah dan selalu melakukan kesilapan. kadang2 aku jugak terlupa dengan kawan2 lama aku bila kenal yang baru. because i forget to say "Alhamdulillah" i'm sorry guys, aku tak penah lupa kawan2 lama aku, baru, semuanya aku ingat. cuma kadang2 kita terleka terlalai dan tak terelak dari landasan hidup kita. tapi ALHAMDULILLAH aku still ada "harta" yang paling bernilai dalam hidup aku iaitu, KAWAN2.... terima kasih kepada kawan2 aku yang selalu menyinari dalam hidup aku, yang banyak beri nasihat, tunjuk ajar, even ada yang buruk sebap hidup tak buat jahat takda makna namanya hahaha. selalu bagi support, habiskan masa bersama, lepak overnight, hu ha bersama, bahan membahan, kadang2 tergaduh, itulah nama kawan. thanks guys, what ever happen i hope our friendship until the end. Friends Forever :) 


Friends never ends until died :) 

No comments:

Post a Comment