I love you sista

Assalamualaikum hye readers dan yang lain2 :) 


Lama rasanya tak update blog lepas gath hari tu kan hue hue. Maklumlah buzy kerja itu ini, nak cari duit, untuk anak bini aku, tapi tu tak makna aku dah kahwin, so maksudnya untuk masa hadapan aku lah hehe. Aku pun dah lama tak update blog, sebap pc aku kat kaunter rosak, pasal cinta bukit ni. Kerja malas, on9 memanjang. Tapi sekarang dah ok, alhamdulillah. So hari ni aku nak update pasal one of my best friends, ira. Who is she? She is my lovely sister. Well, aku salah satu kawan lelaki dia yang paling lama yang dia pernah kenal, and we are so close. Kami kenal dari facebook sebenarnya. First masa aku kenal dia, sombong jugaklah. tapi kami rapat since that morning kitaorang borak pasal apa ntah, adalah lama jugakk. We'r so close, we sharing our problem together, hang out together kadang2 tu aku ngan dia. Kadang2 ngan kawan2 kami yang lain. Sebap selain ira, 4orang kawan dia lagi aku kenal, nabila, capit, afie and kathy. Lagi satu, adik ira yang lelaki ni, awie. First time aku jumpa awie, rapat betul, macam abang ngan adik, cuma lain kaler kekeke. Bila orang lalu depan dia, aku cakap "bang tepi bang, artis nak lalu. Jangan main gila" Hahaha. Tapi since raya ke since bila ntah aku dah lama tak jumpa awie. Rindu awie :'( Ada masa kita jumpa awie ok. Aku banyak bagi nasihat kat ira, perlian kat ira hehehe. Tiap kali dia nak pergi mentor contohnya, aku mesti perli dia. Patut bagi semangat ni aku perli dia haha. Tapi dalam perli tu, ada maksud yang tertentu yang tersirat. Bukan aku saja2 nak perli. Kalau dia boleh tangkap ape yang aku cuba sampaikan, memang pandai. Aku story benda ni bukan apa, aku nak perkenalan aku dengan ira menjadi kenangan sampai bila2 and tak nak perkara ni di lupakan sampai bila2, kalau boleh biar sampai kami ke tua. Aku menghargai perhubungan aku ngan orang yang faham aku. Hey, setiap perhubungan tak kira kawan or kapel, mesti ada gaduhkan. So macam tu jugak aku ngan ira. Kami pernah jugakk gaduh and tak tegur selama seminggu kot. Then dia yang tegur aku balik and marah aku, sebap aku tau dia sayang abang dia ni. Ya aku ni kan abang dia yang hensem, adik the rock katakan. Kembar usher, sedara neyo, kawan booker t, sahabat sean kingston hehehehe. Aku ni je kadang2 ego sikit. Bukan apa, orang tak nak layan aku, so aku buat  bodoh jelah haha. And ira ni, aku sangat kenal dengan perangai panas baran dia, mulut laser dia, hot temper memang. Sebap tulah aku tak berani nak layan dia bila dia tengah angin hehehe. Alah senang cita gemok ni tahu perangai aku macam mana, aku pun kenal perangai dia macam mana. So sebap tu, kami gaduh macam mana, mesti baik balik. Lagi pun tak baik tau kita sesama umat islam tak tegur selama 3hari. Bila dia ada masalah dia akan cari aku, dia akan cerita kat aku, so perkara tu aku simpan sendiri takde aku nak cita kat orang lain. Apa masalahnya? Hehehe tak dapat nak bagi tau jang. Aku ingat lagi, aku ngan ira pernah pakat nak kena kan member2 lain yang kitaorang buat relay, padahal fake je pun haha. But now, dia ada bf yang sama cute dengan dia. Muka bf dia sebijik macam adie marcello kot, yang pengacara my tv3 tu. Memang sama, ada batu lesung pipit lagi haha. 




Well gambar ni aku rasa tahun lepas atau 2tahun lepas. Tak berapa ingatlah, nabila pun ada masa ni. Kami nak pergi tengok cita apa ntah. Kitaorang suka pokpek pokpek bila berjumpa and mengarut banyak. Wayang nak layan cita yang best2 je, tak best jangan harap. Bila makan kat foudcourt, aku tahu makanan dia, dia pun tahu makanan aku. Tahun lepasnya puasa, aku ira adik dia ngan cousin dia, myra. Bukak puasa sama2. Tapi cousin dia little quiet sikit. Pemalu kononnya -.-' Ishh nak cita lebih pasal kami ni memang tak terhinggalah, banyak kenangan kami. Boleh dikatakan aku memang sayang ira. Sebagai adik aku. Cos she the one can understand me. But aku tak boleh jadi abang yang terbaik buat dia. Sekarang ni pun kami jarang jumpa. Insyaallah tengok ahad ni, ada masa boleh kami jumpa semua. Rindu nak tumbuk2 ngan adik aku ni. Ntah bila dia nak bagi aku makan nasi minyak pun tak tahu hahaha. Gemok2, i love you sista ;) 
Hope our friendship kekal until die ira, macam mana panas baran kau, suka perli2 aku tapi kau tetap aku sayang. Adik aku paling gemok, bengong, gila, kuat marah, cantik, ramai peminat gitu hahaha. Sory aku tak boleh jadi  abang kau yang terbaikk sebap aku always fail bila kau mintak tolong :') 


We done together as friends, brother, sister for along time and hope our friendship untill die <3 

1 comment:

  1. follow sini...hit me back at http://miairasufira.blogspot.com/

    ReplyDelete