finaly im back :D

Assalamualaikum semua kepada geng2 blog dan rakan blog dan juga kepada pembaca blog sekalian . haihh lama tak bukak blog . bukan apa sibuk tu y takde masa nak bukak blog tu haishh apa cita erkk nak update haha . alhamdulillah masih lagi bernyawa dan bernafas hingga ke hari ini syukur kepada allah swt . rezeki pun bertambah walaupun tak seberapa tapi ade lah untuk tampung anak tekak aku makan cukup lah haha . well life aku sekarang ni alhamdulillah ok je even sibuk dengan kerja je . kalau bab gf ni memang takde lah aku pun tak nak ade gf but aku ade gadis y aku suka but masih terlalu awal aku rasa so aku rasa benda tu tak patut untuk aku fikir pun so biar kan lah . biar lah berkawan dulu :) 


Aku pun dapat rasa kan perbezaan life aku dari y dulu sebap nya kalau dulu aku ni suka sangat minta maaf pada orang y selalu buat salah kat aku or else tapi kali ni aku pun malas nak amik port pada orang y tak nak berkawa ngan aku . tak kisah lah sape budak2 baru nak up bese lah kan lagi2 anak orang kaya ni semua nya berlagak je lebih cakap pandai so aku pun not intresting lah . kalau rasa nak berkawan aku ok je tak nak sure u can go aku tak paksa because tahu lah orang besar kepala ni macam mana . kadang2 gangster kan . al maklum lah saya ni cuma manusia biasa je . jangan ingat bila ko cantik/hensem orang akan hormat ko terhegeh2 nak dekat ko takde beb . orang ada akal akan guna pemikiran nye dan berhati2 untuk memilih kawan . so aku tak kisah lah jika takde kawan y tak boleh aku advise sikit atau kena marah sikit terus nak lenting tak nak tegur and tak nak kawan . bagi aku sikit pun tak rugi and kat situ kau membuktikan manusia apa kah kau ini :) 


Ade orang pernah tanya kat aku camna kita nak cari pasangan y jujur dan ikhlas . humm jawapan nya aku tak tau macam mana nak jawap tapi dari apa y aku tau lah macam mana kita nak tau seseorang tu jujur atau tidak lihat diri kita dulu , ikhlas ke tidak kita mencari pasangan y begitu ! ikhlas diri kita insyaallah allah akan kabul kan permintaan kita tetapi biar lah di jalan allah . nak tahu dia baek ke tidak tengok kawan2 dia macam mana tetapi tidak bermakna baek itu jahat jahat itu baek . ok :) 


Berkawan lama lebih elok dari berhubungan terus ( kapel ) . sebap nya bila kita berkawan lama kita boleh mengenal hati budi nya perangai nya kesukaan kebencian nya dan segala nya tapi jangan lah lama sangat korang nak berkawan kot ya pun nanti bosan lah pulak kan . haha pada2 lah selama mana korang kenal tu . pilih lah pasangan tu biar y matang jangan kuat cemburu sangat boleh cemburu tapi ada had batasan nya . bukan apa tak best lah jugak kan if selalu tukar pasangan mesti lah nak cari pasangan y setia terima kita seadanya memahami dan menyayangi kita kan :) 


Bila bercouple jangan lah berat sebelah beb . kata sayang tapi ini bila makan jalan2 semua nye sorang pihak je y keluar kan duit . tak kisah lah gf mahupun bf tapi jangan kedekut tak baek tau . kalau ko sayang bf ko , ko kena adil dan faham bf ko macam mana dia bekerja nak dapat kan duit and nak makan minum dia lagi ko lagi . tapi bila ko tak memahami pasangan ko and jadi berat sebelah tak ke mana lah hubungan korang tu . pasangan kekasih harus lah saling faham memahami . kalau dah kata sayang same2 bantu same2 susah same2 senang ini tak sebelah pihak je y nak keluar kan semua nya . aku tak salah mana2 pihak sebap kadang2 ada y nak tunjuk kaya and berlagak tapi kena lah beringat tauu :) 


Bila kita dapat duit jangan lah lupa untuk kita bersyukur kepada allah walaupun dengan rm1 sahaje kerana sekecil2 nilai duit itu lah y memberi perut kita kenyang tapi semua nya datang dari allah . sebap nya kadang2 depan mata aku ada manusia y kadang2 tak sedar di untung dan tak reti nak bersyukur bila dapat duit balik nya maen campak2 je duit tu macam daun kertas . ish2 tak baek tau sedara nanti besok allah sekat rezeki kamu baru tau lah kamu nak taubat haha . time tu kamu ingat orang akan tolong kamu . manusia ni kalau dah benci sakit hati , lama perasaan tu baru ilang . ingat2 lah ya rezeki tu datang dari allah bukan dari kita semua :D 


Sebenar nya aku pun tak tau kenapa aku update y bukan pada malam ni tapi semua nya make sense lah jugak kan . so tak kira di mana korang berada buat lah perkara baek2 selalu . kata orang2 tua buat baek berpada2 buat jahat biar sekali . ehh betul ke ?? aku rasa macam salah je haha kalau salah tolong tunjuk kan ya . hehe apa pun kita semua semakin tua bukan semakin muda jadi y baek di jadi kan tauladan . y baek datang nya dari allah y buruk datang nya dari kita have nice day peeps insyaallah besok ada lah topik untuk aku update . topik hari ni nak bagi kesedaran sikit je :) 


Have nice day peeps ^^ 

No comments:

Post a Comment