selamat hari raya mama

askum kepada semua orang umat islam dan juga kawan2 semua . tak lama saje lagi ramadhan bakal pergi meninggal kan kita dan insyaallah syawal pula bakal menjelma di esok hari . syukur ke hadrat ilahi kita masih bernyawa dan hidup di atas muka bumi ini dengan berkat allah . tiap2 perayaan harus lah di sambut dengan kegembiraan bukan nya kesedihan tetapi perkara seperti ini memang sentiasa berlaku . setiap perayaan di meriah kan dengan keluarga sanak saudara,sahabat2 teman2 dan rakan2 lain semua .tetapi kadang kala kita tak boleh lupa pada dorang yang kehilangan ahli keluarga . jadi kurang kesempurnaan di dalam perayaan mereka kerana tiada ibu bapa atau pun sesiapa yang mereka sayangi . hari ni,last kita semua umat islam menyambut puasa insyaallah kita akan menyambut syawal esok hari . rasa nya hampir 5tahun atau 4tahun lebih mama aku pergi meninggal kan aku . dan setiap perayaan yang aku sambut,terasa bagai kan tiada makna . tangan siapa kah harus aku salam di pagi raya ?? tangan siapa kah yang aku harus cium di pagi raya ?? tangisan air mata siapa yang harus aku curah kan di pagi raya ?? kegembiraan siapa kah yang harus aku tunjuk kan di pagi raya ?? kepada siapa kah yang aku harus tunjuk kan baju raya baru ku ?? senyuman aku ?? di mana kah semua yang aku ingin kan ?? ape kah dosa aku ?? kenapa aku harus hadapi semua ni ?? 
aku juga ingin merasa kebahagian seperti keluarga lain . aku juga ingin merasa kasih sayang dari ibu dan ayah . nak ade ramai sanak saudara . ya allah kenapa aku harus terima semua ini ?? 




aku ingin sekali merasa kan ciuman kasih sayang dari mama aku . ingin sekali aku merasa kan kasih sayang orang tua aku . ape kah makna di sebalik semua ini ya allah ?? sudah bertahun aku menerima semua ni,hingga kan aku hampir putus asa . kadang kala aku sedih aku tiada tempat untuk aku mengadu dan mendapat kasih sayang yang aku ingin kan . aku cemburu melihat keluarga lain . yang dapat merasa kan kasih sayang dari ibu bapa nya . tetapi aku percaya ya allah,kau mengambil mereka pergi tetapi kau mengganti kan tempat mereka dengan ibu ayah yang lain . yang terima aku seada nya . seluruh keluarga nya menerima aku seada nya . adakah gantian ini yang kau beri kan pada aku ya allah ?? maaf kan hamba mu ini kerana pertikai kan kekuasaan mu ya allah . takbur dan riak nya diri aku ini . kau mengambil orang yang aku sayangi dan mengganti kan dengan mereka mak dan ayah yang baru yang menyayangi ku yang terima aku . ya allah agung nye kuasa mu ya allah . ya allah tempat arwah mama ku di tempat orang2 yang beriman,jauhi lah dia dari seksaan api neraka mu ya allah . beri kan lah aku petunjuk dan sinaran ya allah kami hamba2 mu yang sentiasa lemah lalai dengan kesenangan di dunia . kuat kan lah iman kami . dekat kan lah hati kami pada mu ya allah . semoga kau melidungi kami ya allah . kepada mu kami bersujud dan meminta pertolongan . 


mama,i always love you mama . your the best mom in the world . no one can change ur place's in my heart . i always remember u mama <3 i love you . selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin . dari anak mu ahmad hafiz fazrin ...

2 comments:

  1. takde bapak... sedih raya ni..

    http://bulatmata.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. takpe sabar ye kita doa bnyk2 untk mrka

    ReplyDelete