my raya story

askum hye ho :) 
finally aku telah kembali kepada blog kesayangan aku ini ! HAHA sebelum ni buzy je dengan kerja and kerja sampai raya pun aku tak balik lah . seronok je mak and y laen2 p kedah aku tak dapat nak ikut .tapi takpe insyaallah dapat cuti nanti aku balik melaka amin :) 
aku pun nak story moly sikit lah pasal cerita hari raya aku kan . raya dah 2minggu berlalu tapi aku baru nak story hehe pasal aku sibuk kerja . banyak lak tu . raya korang mesti best kan ?? dapat balik kampung raya dengan mak ayah serta keluarga y laen2 . amin alhamdulillah tapi tak lupa la kan pada y kehilangan keluarga tu same2 kita sedekah kan al fatihah kepada y kehilangan y tersayang . malam raya aku turun chow kit tolong tauke lama aku niaga sebap takut orang ramai takde y tolong kan so aku pergi tolong lah . aku tengok malam raya saje fuhh berduyup2 orang ramai beli barang baju raya macam2 lagi . aku sempat juga curi2 pergi beli barang y mana aku takde . pagi raya pukul 7lebih baru dapat balik sebap toke aku belanja makan mcd :) . kul8 balik siap2 p sembahyang raya kemudian p kubur ziarah kubur arwah mama aku .
 ok y tak tahu sebenarnya mama aku dah lama meninggal so y aku panggil mak tu ialah mak angkat aku tapi aku dah anggap mak betul aku dah . semua keluarga aku dah menerima aku seadanya . lepas aku pergi kubur arwah mama aku balik rumah rehat jap letih tak tidur lagi . satu hari kerja mana ade tidur rest pun takde tau . kawan2 aku semua dah pergi beraya kat mana tak tau lah kan . tengahari baru lah aku pergi rumah makngah aku . berjam aku duk rumah makngah aku . nak balik je anak2 makngah aku dah stay depan pintu . "paklong,duit raya mana ??" . aku dah seram dah . kopak rm45 mula2,mana tak nya 1oranng rm5 . semua 9orang masak2 -,- naseb baek anak mak ngah aku . balik tempat kerja aku jumpa pulak dengan anak2 toke lama aku ,kopak lagi rm35 -,- . dari jauh dah dengar suara duk memanggil aku . 
lepak kat tempat kerja tengok gusti lepas tu pergi rumah member aku beraya . malam kami lepak kat pizza hut jalan tar dengan kawan2 . wahh syokk ooo kenangan terbaek lah dengan kawan2 semua kan . besok raya ke2 aku dengan kawan2 aku pergi tengok wayang filem HANTU BONCENG . memang best filem tu even filem tu lari tajuk sebenarnya . malam kami lepak shisha lepas tu dari pavilion tu kami jalan kaki balik ke chow kit . kat situ lah macam2 ragam aku dengan kawan2 aku ni kitaorang bergambar dari jalan ke jalan wohhh baek nya ooo . bergambar tak boleh blah haha 
ni sebahagian je ni padahal ade ramai lagi tau . HAHA y kecik besar semua ade . 
fauzi aku yun and fazly . anak2 buah aku tu jaga aku takut kena samun ke rompak ke kan HAHA . 
anep yun fazly aku fauzi . HAHA betul takde kerja . see my style seluar pendekk je kan turun pavilion ?? kampung gila kan :) sebap aku tak suka nak hot2 guna kasut sweter baju macam justin fucker ni !! memang ini style aku tau . kadang2 dengan awek aku pun keluar just guna seluar pendek je kecuali ade kenduri kendara majlis kahwin baru lah boleh nampak aku berstyle sikit . haishh even aku tak dapat balik kampung beraya kerana tak dapat cuti panjang tiket habis tapi alhamdulillah tuhan berikan aku aku sahabat2 y ade menemankan aku . thanks allah :) 
next day aku dah masuk kerja and kerja macam bese pasal ramai lagi y dah masuk kerja . merdeka pun tak merasa ape2 tapi ape pun best :) harap perayaan korang pun meriah juga ok . want to see my family y bercuti kat kedah ?? here we go . 
wahh sangat seronok semua nya :( 
insyaallah nanti balik melaka mau jumpa akram dulu pasal rindu sangat2 dekat dia lah uhuhuh miss you all much . 

No comments:

Post a Comment